Blog
Umelá inteligencia a bakalárska práca: Prečo to nejde dohromady

Ako portál Vysokoškolsképráce.sk, ktorý má početné skúsenosti s prípravou podkladov pre študentov na tuzemských univerzitách, vieme, prečo sa využívanie umelej inteligencie na písanie odborných textov neodporúča. V tomto článku prinášame konkrétny zoznam dôvodov, ktoré by mal každý študent pred používaním umelej inteligencie vedieť.
Nechcete riskovať tvorbu práce pomocou AI? Alebo chcete prácu napísanú AI skontrolovať?
Nechajte si prácu napísanú AI opraviť našimi odborníkmi. Tí vám môžu pomôcť aj s vypracovaním celej práce.
Umelá inteligencia si vymýšľa
Pedagógovia nevidia text písaný AI radi
Prevažná väčšina pedagógov vníma používanie umelej inteligencie na generovanie odborných textov negatívne. Jedným z dôvodov sú neoverené a často zavádzajúce informácie, zároveň sú však problémy aj vo vzťahu k citáciám. Umelá inteligencia totiž často nezvláda kvalitne a dôverne citovať. Vymýšľa si as tým súvisia ďalšie problémy, ktoré sa študentovi a pisateľovi odbornej práce môžu vypomstiť.
Študent môže používaním nástrojov umelej inteligencie pomerne rýchlo prísť o dôveru svojho pedagóga, oponenta či komisie. Je totiž zrejmé, že všetky generované texty umelou inteligenciou sú veľmi obdobné. Majú podobný rukopis aj skladbu viet. Pre pedagóga ani akéhokoľvek čitateľa je veľmi jednoduché odhaliť, že text nepochádza z ruky študenta, ale umelého nástroja.
Pozor na AI Checkerov
Do budúcnosti je navyše možné očakávať, že rola takzvaných AI checkerov bude stúpať aj ďalej. Pre študenta môže ísť o ďalšiu komplikáciu, ktorá by mohla skomplikovať jeho cestu k obhajobe bakalárskej, diplomovej či inej práce. Zároveň by používanie AI na písanie podobného diela mohlo narušiť cieľ v podobe získania vysokoškolského titulu.
16.7.2024